Jan 21, 2010

tolong ingatkan aku..

Posted by miss hanie at 1:32 AM
tolong ingatkan aku,
andai aku terlupakan tuhan,
dalam kelapangan dan kesibukan,
dalam kesenangan dan kesusahan...

tolong ingatkan aku,
jangan jadi anak derhaka,
mak ayah dilupan jangan,
usah dilluka hati dan perasaan...

tolong ingatkan aku,
dengarlah dan bacalah al-quran,
tika radio penuh hiburan,
tika tv penuh hindustan...

tolong ingatkan aku,
di mana silam zahirnya aku,
jika aurat didedahkan disingkat,
diketat dan dijarangkan...

tolong ingatkan aku,
jadilah sahabat yang baik,
sentiasa memberi peringatan,
sentiasa menerima teguran...

tolong ingatkan aku,
kalau bercinta biarlah keranaNya,
dalam memilih utamakan iman,
kelak ikatan dihindari syaitan...

tolong ingatkan aku,
diri ini milik Yang Kuasa kepadaNya,
jiwa diserahkan segala-gala,
Dialah tumpuan,
tolong ingatkan aku ye.....

0 comments:

 

one step one hope one journey... Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei